5 tipů na implementaci systému PIM do vašeho eCommerce podnikání

Nalezení efektivního přístupu ke správě informací o produktech je v dnešním digitálním prostředí zásadní, protože společnosti a maloobchodníci přesouvají svou nabídku stále více do eCommerce. Prostřednictvím eCommerce tak poskytují včas přesné informace, rozvíjí branding napříč svými produkty a uspokojují rostoucí poptávku po bezproblémovém omnichannel zážitku.

Společnost Forbes v rámci analýzy zjistila, že 65% zákazníků provádí před nákupem komplexní průzkum produktů, zatímco dalších 68% opouští online maloobchod kvůli špatným zkušenostem.

Snad nejúčinnějším způsobem, jak zajistit, aby se online zákazníci neustále vraceli a byla zajištěna nepřetržitá ziskovost, je implementace řešení pro správu informací o produktu (PIM). PIM pro eCommerce umožňuje maloobchodníkům monitorovat informace o produktu na centralizovaném místě, takže mohou provádět rychlé aktualizace a zabránit opuštění nákupního košíku a špatným zákaznickým zkušenostem.

Přečtěte si níže, jak společnosti implementují systém PIM, aby zlepšily svůj provoz.


1. Vytvořte silný implementační plán

Vytvoření komplexního plánu je nedílnou součástí implementace PIM, protože pomáhá měřit potenciální rizika a hrozby. Proto musí vedoucí pracovníci prozkoumat aktuální stav procesů a správy dat, aby určili složitost produktových dat a životní cyklus produktu principu end-to-end. Běžným problémem během implementace je získávání informací z více zdrojů dat, jejich následné porovnávání a integrace do jedné sady definic z několika kategorií.

Jedním ze způsobů, jak vyřešit tento problém, je sledovat procesy a hodnotit aktivity zboží, jako jsou doporučení produktů a kategorizace, a tím předejít nejasnostem v identifikaci dat. Vytvořením silného implementačního plánu mohou společnosti připravit workflow napříč všemi platformami a identifikovat metriky pro měření jejich úspěchu. Rovněž jim umožňuje definovat rozsah jejich práce a zmapovat, jak budou jejich systémy fungovat v reálném světě, aby jej přizpůsobily tak, aby vyhovovaly obchodním potřebám i nárokům na data.
 

2. Získejte správný tým hned od začátku

Jednou z osvědčených metod implementace PIM je výběr specializovaného týmu, který převezme odpovědnost za procesy. Tito jednotlivci by měli důkladně znát váš eCommerce kanál, požadovaný formát katalogu a produkty. To vám umožní určit nejlepší postupy a pochopit, jak může váš tým bez problémů zapadnout do procesu.

Volba správného týmu také usnadňuje jeho efektivní školení, takže můžete využívat všech výhod svých PIM projektů. Také minimalizuje negativní přístup zaměstnanců, který je relativně běžný při rychlých změnách procesů. Vedení zaměstnanců procesem řízení změn jim umožní přijmout řešení a efektivně ladit výkon dle vývoje chování zákazníků.
 

3. Vyberte správný software

Výběr správného softwaru PIM je zásadní pro správu komplexního obsahu produktů, vzájemných vazeb a udržení kroku s rostoucími požadavky. Zajistěte, aby vámi zvolený systém PIM mohl zjednodušit správu informací o produktech a váš tým se mohl plně soustředit na ohromení zákazníků vynikající kvalitou dat a zvýšení jejich produktivity. Pravidlem při výběru z nabídky systémů PIM je vytvoření seznamu požadavků a funkcí, kterými bude vámi požadované řešení podporovat vaše procesy.
 
Schema1.jpg

Požádejte o komplexní produktovou ukázku všech systémů PIM ve vašem užším výběru, abyste získali více informací o systému a jeho schopnosti zefektivnit vaše procesy. Uživatelsky přívětivé softwarové řešení PIM by se mělo dát bezproblémově integrovat s jinými systémy a působit jako úložiště, kde můžete rychle poslat zúčastněným subjektům informace o aktualizovaném produktu. V tomto článku si můžete prohlédnout příklady softwaru pro správu informací o produktu a najít řešení, které může podporovat všechny vaše klíčové funkce.
 

4. Vyzkoušejte svůj implementační plán

Testování vašeho implementačního plánu PIM interně i externě je zásadní pro snížení rizik a zajištění plynulého přechodu. Moderní systémy PIM jsou průběžně aktualizovány, aby splňovaly rostoucí požadavky. S aktualizacemi jsou do řešení přidávány nové funkce a možnosti správy dat. Vyhodnocení vašeho plánu vám umožní zabránit problémům s nekompatibilitou a zajistit důslednost ve zpracovaných datech, protože kvalita dat obvykle ovlivňuje chování spotřebitele.

Vezměte malou datovou sadu a otestujte, zda jsou produkty uspořádány do správných kategorií a označeny vhodným způsobem. Dále můžete posoudit, jak dobře fungují data z PIM ve vašich online kanálech, abyste určili a vyřešili problémy s odchozími informacemi ze systému. To vám umožní provést malé, ale důležité vylepšení, aby procesy fungovaly efektivněji pro každého, kdo je zapojený do produktového a datového workflow.
 

5. Zahajte proces migrace

Nyní, když jste otestovali účinnost svého implementačního plánu, je dalším krokem zahájení procesu migrace dat. Existuje několik způsobů, jak můžete přenést informace o produktu do systému, ale tento proces může záviset na velikosti vašeho týmu a množství zpracovávaných dat. Pokud si chcete vyzkoušet systém PIM dříve, než opustíte jiné systémy, nejlépe bude fungovat postupná migrace. Naopak, paralelní migrace je nejlepší způsob, pokud chcete nepřetržitě používat jiné systémy s PIM.

Možná budete muset určit, jak informace o produktu vstupují do řešení PIM. Společnosti se mohou rozhodnout pro manuální nebo automatický import dat, ale pro vyšší přesnost a méně chyb se doporučuje zvolit automatický import. Tímto způsobem můžete dodávat svá produktová data do prodejních kanálu, abyste zvýšili prodej a řešení bylo dlouhodobě udržitelné.
 
PIM-header-skupina-PIM.jpg

Zvítězte v konkurenci eCommerce pomocí PIM sytému

Konkurence v eCommerce je tvrdá a místo pocitu vítězství se může dostavit pocit prohry, pokud nejste dostatečně vyzbrojeni a připraveni čelit neustálým změnám. Podnikání v eCommerce proto vyžaduje dynamické nástroje, jako jsou systémy PIM, k zefektivnění a správě dat, sledování vývoje a kompletace produktů a udržení konkurenceschopnosti v neustále se měnícím odvětví. Jedním z předních nástrojů v tomto sektoru je Pimics.

 Pimics je PIM řešení certifikované společností Microsoft, které bylo navrženo tak, aby pomohlo eCommerce společnostem spravovat produktová data na jejich platformách ERP. Je plný dynamických rozšíření, které vám umožní spojit se s elektronickými obchody, automatizovat vytváření katalogů a integrovat se s mnoha platformami eCommerce. Pro zájemce nabízí Pimics podrobnou ukázku produktu, a navíc informace v rámci základní cenové nabídky.
 
 
POMŮŽEME VÁM S PIM - KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Chcete víc informací?

Ano
Autor článku:
Lukáš Kvita
Lukáš Kvita
Lukáš je specialista a konzultant ERP Dynamics 365 Business Central a PIM (product information management).