Zjednodušení
Pokračuje trend zjednodušování práce – noví uživatelé ocení zjednodušení navigace v systému, na úrovni organizace se jedná o zlepšení možností pro vyhledání aplikací třetích stran, pro propojení s externími službami produktivity podniku jako jsou například banky, jejich snazší instalaci a nastavení.
Usnadnění práce díky dalšímu zlepšení způsobu integrace s Power Platform
Část změn v této oblasti se týká integrace s nástrojem pro interaktivní vizualizaci dat Power BI. S Business Central máte přístup k vizualizovaným datům vždy po ruce, bez nutnosti otvírat jinou aplikaci. V této verzi můžete mít v centru rolí vloženo více Power BI reportů najednou (pozn.: reporty nejsou součástí existujících centrech rolí, je třeba vytvořit nové centrum rolí).
Další novinka míří ke zvýšení uživatelského komfortu a produktivity. Nová verze umožňuje ve webovém klientovi přidávat flow (automatizované procesy) vytvořená v Power Automate přímo do menu, což umožňuje uživatelům snazší přístup k často využívaným flow (odpadá nutnost otvírat menu Automate a v něm vybírat potřebné flow). Tuto personalizaci lze provést pro celou společnost, skupinu uživatelů či konkrétního uživatele.
Projekty
Projekty nyní umožňují zahrnout do řádků a kalkulací sledování položek. Dříve tyto dvě funkce nebyly vzájemně kompatibilní. Nyní můžeme mít sledované položky sérií a šarží na jednotlivé úloze, což umožňuje ještě větší přesnost.
Díky propojení s WMS je usnadněna spotřeba zboží. Nově přibyla možnost zadat příkaz k vyskladnění přímo z projektu.
Finance
Změnou, kterou český uživatel neocení je přidání pole datum DPH na doklady a položky, což je v české verzi samozřejmost. Může však být zajímavá v případě, že společnost působí ve více zemích. V nastavení hlavní knihy lze nastavit výchozí hodnotu tohoto pole shodnou s datem zúčtování nebo datem dokladu, ale na jednotlivých dokladech a v denících lze hodnotu změnit (a to i po zaúčtování).
Další menší změna cílí zejména na usnadnění práce novým uživatelům, dochází v oblasti financí. Účetní schémata byla vylepšena a přejmenována na Finanční výkazy. Uživatelé mohou definovat vlastní výkazy. Finanční výkazy mají vlastní název, definici řádku, definici sloupce a další parametry, které se nastaví při otevření stránky Finanční výkaz. V dřívějších verzích se tato stránka jmenovala Přehled.
Vylepšení propojení s Teams
Funkce sdílení do Teams umožňovala odeslat do Teams odkaz na stránku či záznam. Nyní došlo k rozšíření, a kromě odkazu mohou uživatelé do zprávy vložit také jeho náhled formou kompaktní karty.
Další novinkou, která dosud nebyla uvolněna, je vložení Business Central do karet kanálů a skupinových chatů v Teams. Členové týmu tak získají přístup k aktuálním datům včetně možnosti jejich úpravy v rámci aplikace Teams, bez nutnosti přepínat aplikace. Vkládání dat do karet Teams bude k dispozici pouze pro Business Central online a vyžaduje aplikaci Business Central pro Teams verze 1.0.8 nebo novější.
Microsoft dále nově umožňuje uživatelům vybraných plánů Microsoft 365 přístup k datům Business Central sdílených v Teams bez nutnosti mít licenci Business Central (platí jen pro SaaS).
Jednodušší propojení s Shopify
Microsoft navázal strategickou spolupráci s platformou Shopify, proto prohlubuje integraci s touto e-commerce platformou. Provozujete-li E-shop na platformě Shopify nebo o tom uvažujete, možná vás potěší, že na základě zpětné vazby od zákazníků provedl Microsoft vylepšení uživatelského rozhraní. Týkají se například úprav karty obchodu Shopify, možností synchronizace položek přidaných do Shopify či prodejních objednávek. Kompletní informaci o změnách v této oblasti naleznete
na této stránce.
Přečtěte si také o propojení Shopify a Pimics – PIM systému pro Business Central.
Kompletní přehled všech novinek této vlny naleznete
na stránkách společnosti Microsoft.