Hledat
Naše řešení
Know-how
Blog
Partneři
Kariéra
Reference
O nás
Kontakt
cz
en
de
ch
Novinky v Microsoft Dynamics 365 Business Central v25 (2024 release Wave 2)
Opět je tu podzimní vlna novinek, která přináší řadu vylepšení ERP systému Micdrosoft Dynamics 365 Business Central. Přinášíme vám výběr toho nejzajímavějšího.
Inovace v oblasti Copilot a AI
Inovace v oblasti Copilota a umělé inteligence výrazně rozšiřují funkce Business Central, a to především tím, že usnadňují uživatelům každodenní úkoly a snižují množství rutinní práce. Copilot nyní:
může
vytvářet
analýzy
včetně podpory nových jazyků vč.
češtiny
. Uživatelé mohou strukturovat analýzu pomocí jednoduchých vět a získat rychlé odpovědi na základě aktuálních dat
zjednodušuje
vytváření
produktových informací
, jako jsou varianty, měrné jednotky, náhrady a dimenze. Tím zkracuje dobu uvedení nových produktů na trh a umožňuje rychlejší přizpůsobení se změnám v produktovém portfoliu
Ukázka využití funkce Copilot - návrh prodejních řádků
dokáže
vytvářet prodejní řádky
v prodejních dokumentech, jako jsou nabídky, objednávky nebo faktury, na základě strukturovaného vstupu nebo přirozeného jazyka
umožňuje vytvářet a aktualizovat číselné řady pomocí návrhů, které můžete upravit a následně aplikovat
Vylepšená synchronizace se Shopify
Dynamics 365 Business Central
nabízí integraci s Shopify. Poslední aktualizace konektoru pro Shopify nabízí tato vylepšení:
podporuje
přidávání položek jako variant
a automatickou
synchronizaci překladů
z Business Central do Shopify. Překlady lze definovat pro každý jazyk, ve kterém má být položka v Shopify zobrazena
možnost nastavit
individuální ceny a slevy
, které doplňují globální ceny a ceny dle skupin zákazníků nebo slevových skupin
lze přesněji mapovat
přepravní poplatky
z Shopify do Business Central, včetně použití různých typů poplatků jako účetní položky, položky nebo položkového nákladu
při synchronizaci
refundací a vratek
v Shopify je nyní možné používat
původní lokace
pro vrácení, což snižuje manuální zásahy a riziko chyb. Proces vytvoření dobropisu je tak mnohem přesnější
nová možnost
exportu zaúčtovaných prodejních faktur
do Shopify umožňuje zákazníkům přístup ke všem fakturám, ať už byly vytvořeny v Shopify nebo v Business Central
nově lze sledovat
různé platební metody
(např. dárkové karty, kreditní karty) a automaticky vytvářet účetní záznamy pro přesnější zpracování
v Business Central lze nyní
importovat a exportovat informace uložené v metafields
a propojit je s položkami a variantami produktů
Rozšířené možnosti shromažďování a vykazování udržitelnosti
Dosahování cílů a ukazatelů udržitelnosti zlepšuje pověst společnosti, provozní efektivitu a vyhovění předpisům, což vede k úsporám nákladů a zmírnění rizik. Udržitelnost přitahuje investory, zákazníky a talenty, podporuje inovace a zajišťuje dlouhodobou životaschopnost. Business Central nyní rozšiřuje nástroje pro shromažďování a vykazování udržitelnosti:
nové
Centrum rolí Manažera udržitelnosti
zlepšuje provozní efektivitu poskytováním rychlého přístupu k hlavním environmentálním metrikám a datům o vyhovění předpisům. Uživatelé budou mít k dispozici menu se všemi důležitými informacemi o emisích a nákupu dokumentů souvisejících s emisemi a cíli
uživatelé mají možnost
nastavit specifické ukazatele
pro sledování udržitelnosti
a
přidávat cíle
pro jednotlivé oblasti
lze nastavit
interní poplatky
, které si účtují za každou jednotku vyprodukovaných emisí
zaznamenávání emisí skleníkových plynů
na základě nákupních faktur umožňuje firmám efektivně sledovat a snižovat jejich uhlíkovou stopu. Uživatelé mohou zahrnout údaje o emisích přímo do nákupní faktury nebo objednávky, čímž se eliminují duplicity při zadávání dat do Deníku udržitelnost
zákazníci stále častěji požadují produkty, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Pro
sledování certifikátů udržitelnosti
, které obdrželi vaši dodavatelé, můžete nyní tyto certifikáty přidat přímo k dodavatelům nebo k položkám
nově lze
metriky
udržitelnosti integrovat přímo
do finančních výkazů
Další nové a vylepšené funkce pro podporu firemních procesů
Business Central v nové verzi uvádí novinky a vylepšení jak obecné funkcionality, tak funkcionality reflektující legislativní požadavky:
Business Central nyní podporuje
různé typy scénářů předplatného
, včetně opakované fakturace za služby a produkty. Šablony zjednodušují proces vytváření předplatných a plánování budoucích změn cen. Funkce zahrnují smlouvy pro opakovanou fakturaci, fakturační plány, fakturaci podle spotřeby a automatizované účtování
v oblasti
projektů
je funkcionalita rozšířena o možnost přidávat
rozšířené texty
k řádkům plánování projektu pro položky, zdroje, standardní text a účty, možnost rychlého
vytváření objednávky na doplnění zboží
přímo z projektů a
využívat řízené zaskladnění a vyskladnění
v rámci projektového řízení. V české lokalizaci lze nyní také
vytvářet zálohy přímo z projektů
nebo jednotlivých projektových úkolů. Servis
podobně jako v oblasti prodeje a nákupu je nyní možnost a
rchivace servisních dokumentů
zákazníci, kteří mají sklady v různých zemích EU, mohou mít pro každou zemi jiné DIČ. Business Central umožňuje
snadné nastavení alternativních DIČ a účtoskupin
pro sklady zákazníků v různých zemích. Při použití různých dodacích adres na prodejních dokumentech systém automaticky aplikuje správné DIČ a odpovídající účtoskupiny
nová legislativa umožňuje českým firmám používat jinou
měnu pro vedení účetnictví
než českou korunu. Systém byl upraven tak, aby podporoval více měn pro záznamy a výkazy, zatímco DPH vykazování musí zůstat v českých korunách
alokační klíče
umožňují automatizovat rozdělování nákladů a výnosů napříč účty a dimenzemi
v pokladních dokladech
náklady a výnosy příštích období
jsou nyní v české verzi upraveny tak,
aby nebyl zvyšován obrat
při odúčtování původní částky
díky nové funkci
nebude při analýze zkreslován obrat
na straně zákaznických a dodavatelských účtů při použití odlišných účto skupin
. Systém automaticky zajistí správné zaúčtování, aby nedocházelo k chybnému zvyšování obratu na účtech
česká verze
úpravy směnných kurzů
nyní umožňuje
zahrnout položky zaměstnanců
. To pomáhá zohlednit transakce v cizí měně a jejich správné zobrazení ve výkazech
nově lze spravovat zálohové platby v souladu s českým zákonem o DPH tak, aby
nevznikaly daňové doklady pro platby záloh
nebo jejich částí v
režimu přenesené daňové povinnosti
byla přidána funkčnost pro
neodčitatelnou DPH
podle české legislativy, která podporuje vykazování DPH a účtování koeficientu na konci účetního období. Lze nastavit procentuální hodnotu pro krácení DPH na vstupu a systém umožňuje automatické přepočítání na základě vypočítaného koeficientu
standardní funkce
Přiznání k DPH
je nyní k dispozici i pro Českou republiku, což umožňuje podávat daňová přiznání v souladu s českými předpisy. Nové daňové přiznání lze generovat a odesílat na portál „
Moje daně
“ a lze jej okamžitě zobrazit a archivovat v systému
Uživatelská přívětivost
Vylepšené uživatelské prostředí pomáhá uživatelům intuitivně zadávat, aktualizovat a opravovat chyby v datech:
Business Central nyní nabízí
přístupové klávesy s tipy pro více jazyků
, což pomáhá uživatelům efektivněji procházet a ovládat prvky uživatelského rozhraní. Klávesové zkratky jsou nyní k dispozici v následujících jazycích: angličtina, dánština, nizozemština, italština, francouzština, němčina, španělština, portugalština, švédština, finština, norština, polština,
čeština
a islandština
funkce
drag and drop
umožňuje vložit
více souborů najednou
do záznamů v Business Central, což zjednodušuje správu dokumentů. Uživatelé mohou nyní jednoduše přetáhnout několik souborů do dialogového okna pro nahrávání
uživatelé Business Central mohou ve webovém klientu snadno
upravovat šířku sloupců
, aniž by museli personalizovat celý profil. To umožňuje lepší přizpůsobení rozhraní na různých zařízeních, což zrychluje vyhledávání a zpracování dat
Business Central zavádí
moderní vyhledávání v seznamech
, které se zaměřuje na sloupce optimalizované pro full-textové vyhledávání. Uživatelé si mohou vybrat mezi “starším” vyhledáváním a “moderním” vyhledáváním, které poskytuje rychlejší a přesnější výsledky
Business Central nyní také nabízí
upozornění na problémy se zpracováním fronty úloh na pozadí
. Nově lze nastavit zobrazování upozornění na problémy přímo v rámci systému nebo posílání externího oznámení pomocí Power Automate
Kompletní informaci o
novinkách v Release Wave 2 si můžete přečíst na stránkách firmy Microsoft
.
Předchozí článek
Bezpapírová komunikace, řízení obsahu a řízení procesů organizace