Novinky v Microsoft Dynamics 365 Business Central 2023 - první vlna

První vlna novinek Dynamics 365 Business Central pro tento rok (2023 release wave 1) je v plném proudu. Od března do září tedy můžeme očekávat vylepšení, jejich úplný přehled je dostupný na webových stránkách společnosti Microsoft.

Pokračuje propojení s Microsoft Power Platform

S cílem zvýšit produktivitu a zrychlit procesy pokračuje integrace Business Central s Power Platform. Mezi již dostupnými novinkami je například usnadnění volby mezi jednotlivými prostředími Dataverse. Uživatelé teď budou schopni mimo jiné přehledněji sdílet Power Automate flows do Microsoft Teams nebo do Outlooku pomocí vygenerované URL.

Administrátorům se také nabízí vylepšené a flexibilnější funkce pro schvalování workflow, nebo možnost vypnout u vybraných záznamů automatickou synchronizaci dat s Davaterse, aby nedocházelo ke zpomalování procesů vinou velkého množství synchronizací.
 

Zpřehlednění práce

Myšlenka zvýšené produktivity jde ruku v ruce se snahou ukázat uživateli všechny potřené údaje na jednom místě. Nová vlna s sebou tedy přináší i více prostoru pro informace důležité pro vaši společnost, například v podobě možnosti přidání dalších sloupců do objednávek nebo faktur. Pro lepší kontrolu číslování dokumentů při používání číselných řad byla přidána také funkce Přečíslovat čísla dokladů, která předchází problémům s účtováním způsobeným špatným očíslováním dokladu. Součástí chodu společnosti je samozřejmě komunikace se zákazníky a prodejci. Pro individuálnější přístup k jednotlivým kontaktům byly rozšířeny wordové šablony a přidána možnost jejich připojení ke konkrétním zákazníkům, prodejcům, kontaktům a nebo používaným interakcím.
 

Efektivnější řízení skladových procesů a zásob

Mnoho vylepšených funkcí je přichystáno také pro řízení skladu. Nově se budou na všech skladových dokladech zobrazovat čísla zón a přihrádek, pro lepší orientaci zaměstnanců skladu. Přibudou také pole umožňující zaznamenávat sériová čísla, LOT čísla, expirační datum a datum záruky. Pro větší přehled o celých procesech jsou skladové dokumenty přístupné také přímo z prodejních nebo nákupních objednávek.



Pro sklad se také nabízí více možností filtrování při práci s funkcí Vytvoř zaskl./vyskl.zásob/přesun. V rámci důrazu na zefektivňování práce Business central umožní účtování více objednávek transferu současně. Usnadněno je také účtování neskladových položek, které již není třeba účtovat samostatně, ale lze zaúčtovat hromadně s ostatním zbožím. Novinkou je též funkce Vrátit dodávku na Účtovaných dodávkách transferu, která umožňuje opravu řádku a jeho opětovné zaúčtování bez nutnosti mazání.
 

Spolupráce s Shopify

Microsoft pokračuje ve spolupráci s platformou Shopify a snaží se naslouchat svým uživatelům. Byly vylepšeny možnosti synchronizace a definování cen pro nakupující na základě zadaných kritérií a rozšiřily se také možnosti úpravy Shopify konektoru.
 

Vnitropodnikové finance a nové funkce pro přesnější analýzy

Usnadnění správy se dočkalo také vnitropodnikové účtování a sledování účetních aktivit ve skupině společností, a to díky nové stránce Vnitropodnikové nastavení. Zjednodušen byl i přesun nastavení mezi hlavní společností a ostatními společnostmi pomocí Nastavení správy master dat.

Pro lepší kontrolu nad procesem účtování byla rozšířena funkce Náhled účtování, která je teď k dispozici ve více denících a dokumentech. Rozšířeno je mimo jiné také nastavení dimenzí na lokacích, v dokumentech a denících. Pomoc při finančních uzávěrkách by měly přinést volba označení jednotlivých položek jako Zkontrolované a možnost přidat více metrik pro zpřesnění statistických analýz.
 

Úpravy nejen v lokalizacích

Business central se rozšířil do více zemí, například Andory nebo Lichtenštejnska, a přinesl s sebou i několik úprav pro českou lokalizaci. Jde o možnost Vydat nebo Znovu otevřít více dokumentů naráz, či zmodernizovanou lištu v některých českých lokalizacích s cílem zvýšit přehlednost. Dále byl upraven tisk Nákupních hromadných objednávek a bylo přidáno nastavení vykazování DPH podle Výchozího data DPH.

Při snaze zvýšit produktivitu a usnadnit práci myslel Microsoft i na developery a administrátory a přidal různé nové nástroje a možnosti. Přidány byly také funkce umožňující organizacím splnit předpisy stanovené vládními úřady, jako jsou nové auditní formuláře nebo práce s neodpočitatelnou nebo částečně odpočitatelnou DPH.
 

Přímý přístup a práce s daty na jednom místě

Za zmínku jistě stojí nová funkce Analyzovat, která je přítomna napříč tabulkami Business Central, a která umožňuje analýzu dat bez nutnosti exportu například do Excelu. Uživateli umožňuje vybrat sloupce a filtrovat data podle vlastního uvážení a udržovat si tak podrobnější přehled.



O dalších novinkách a datech jejich vydání si můžete přečíst na stránkách společnosti Microsoft.

Rádi vám blíže představíme novinky, které jsou pro vás zajímavé.

Chci více informací
Autor článku:
Kristýna Kalábová
Kristýna Kalábová
Je konzultantkou ERP systémů