Zpřehlednění práce
Myšlenka zvýšené produktivity jde ruku v ruce se snahou ukázat uživateli všechny potřené údaje na jednom místě. Nová vlna s sebou tedy přináší i více prostoru pro informace důležité pro vaši společnost, například v podobě možnosti přidání dalších sloupců do objednávek nebo faktur. Pro lepší kontrolu číslování dokumentů při používání číselných řad byla přidána také funkce Přečíslovat čísla dokladů, která předchází problémům s účtováním způsobeným špatným očíslováním dokladu. Součástí chodu společnosti je samozřejmě komunikace se zákazníky a prodejci. Pro individuálnější přístup k jednotlivým kontaktům byly rozšířeny wordové šablony a přidána možnost jejich připojení ke konkrétním zákazníkům, prodejcům, kontaktům a nebo používaným interakcím.
Efektivnější řízení skladových procesů a zásob
Mnoho vylepšených funkcí je přichystáno také pro řízení skladu. Nově se budou na všech skladových dokladech zobrazovat čísla zón a přihrádek, pro lepší orientaci zaměstnanců skladu. Přibudou také pole umožňující zaznamenávat sériová čísla, LOT čísla, expirační datum a datum záruky. Pro větší přehled o celých procesech jsou skladové dokumenty přístupné také přímo z prodejních nebo nákupních objednávek.
Pro sklad se také nabízí více možností filtrování při práci s funkcí Vytvoř zaskl./vyskl.zásob/přesun. V rámci důrazu na zefektivňování práce Business central umožní účtování více objednávek transferu současně. Usnadněno je také účtování neskladových položek, které již není třeba účtovat samostatně, ale lze zaúčtovat hromadně s ostatním zbožím. Novinkou je též funkce Vrátit dodávku na Účtovaných dodávkách transferu, která umožňuje opravu řádku a jeho opětovné zaúčtování bez nutnosti mazání.
Spolupráce s Shopify
Microsoft pokračuje ve spolupráci s platformou Shopify a snaží se naslouchat svým uživatelům. Byly vylepšeny možnosti synchronizace a definování cen pro nakupující na základě zadaných kritérií a rozšiřily se také možnosti úpravy Shopify konektoru.
Vnitropodnikové finance a nové funkce pro přesnější analýzy
Usnadnění správy se dočkalo také vnitropodnikové účtování a sledování účetních aktivit ve skupině společností, a to díky nové stránce Vnitropodnikové nastavení. Zjednodušen byl i přesun nastavení mezi hlavní společností a ostatními společnostmi pomocí Nastavení správy master dat.
Pro lepší kontrolu nad procesem účtování byla rozšířena funkce Náhled účtování, která je teď k dispozici ve více denících a dokumentech. Rozšířeno je mimo jiné také nastavení dimenzí na lokacích, v dokumentech a denících. Pomoc při finančních uzávěrkách by měly přinést volba označení jednotlivých položek jako Zkontrolované a možnost přidat více metrik pro zpřesnění statistických analýz.
Úpravy nejen v lokalizacích
Business central se rozšířil do více zemí, například Andory nebo Lichtenštejnska, a přinesl s sebou i několik úprav pro českou lokalizaci. Jde o možnost Vydat nebo Znovu otevřít více dokumentů naráz, či zmodernizovanou lištu v některých českých lokalizacích s cílem zvýšit přehlednost. Dále byl upraven tisk Nákupních hromadných objednávek a bylo přidáno nastavení vykazování DPH podle Výchozího data DPH.
Při snaze zvýšit produktivitu a usnadnit práci myslel Microsoft i na developery a administrátory a přidal různé nové nástroje a možnosti. Přidány byly také funkce umožňující organizacím splnit předpisy stanovené vládními úřady, jako jsou nové auditní formuláře nebo práce s neodpočitatelnou nebo částečně odpočitatelnou DPH.
Přímý přístup a práce s daty na jednom místě
Za zmínku jistě stojí nová funkce Analyzovat, která je přítomna napříč tabulkami Business Central, a která umožňuje analýzu dat bez nutnosti exportu například do Excelu. Uživateli umožňuje vybrat sloupce a filtrovat data podle vlastního uvážení a udržovat si tak podrobnější přehled.
O dalších novinkách a datech jejich vydání si můžete přečíst
na stránkách společnosti Microsoft.