PIM - klíčový článek v koncetu P2C

S rostoucí složitostí trhů a možností oslovit nakupujícího na stále více místech pomocí stále většího množství nástrojů se objevuje nový koncept, který shrnuje snahu prodejců převzít kontrolu nad celým tímto procesem a ukázat své produkty v co nejlepším světle, na co nejvíce místech co největšímu počtu lidí: Product-to-Consumer (výrobek-spotřebitel), zkráceně P2C.

Prozkoumejme krátce úlohu PIM v tomto kontextu.
Jak říká Vincent Peters, generální ředitel společnosti Productsup:
"Výzva strategického řízení nespočívá v optimalizaci dnešních digitálních procesů. Jde o transformaci budoucích vztahů. Pouze úplným přehodnocením cesty P2C budou organizace někdy schopny poskytovat personalizované, na spotřebitele zaměřené zážitky, které jejich zákazníci očekávají.
Převzetím účinné kontroly nad každým aspektem globálních hodnotových řetězců informací o produktech P2C mohou organizace řídit výkonné odchozí digitální toky a také systémy zpětné vazby, které je spojují s kupujícími. Takto lze bezproblémově vytvářet brilantní zážitky nakupujících. Nejde jen o nejdůležitější provozní model, na který musí značky, prodejci, poskytovatelé služeb a tržiště přejít. Je to ten jediný."

 

Kontext

Elektronický obchod je nezastavitelný. Podle časopisu Forbes vzrostl v roce 2021 objem globálních transakcí elektronického obchodování nad 4,2 bilionu amerických dolarů. "Změny, které vidíme, se přenesou na celé generace," řekl Jason Woosley, viceprezident pro obchod a developer experience  ve společnosti Adobe. "Je tu prostě příliš velká dynamika a trvanlivost."
 
Firmy budou buď výhradně online, nebo budou muset integrovat online a osobní kanály. V této souvislosti potřebuje každá organizace strategii Product-to-Consumer (P2C). A pokud si tuto strategii vytvoří, pak v ní správa informací o produktech určitě bude hrát ústřední roli.

 

Špatné informace o produktu jsou tichým zabijákem

Pokud jste online prodejce, informace o produktu jsou vším, co musíte nabídnout před uskutečněním prodeje. Takže tyto informace musí být opravdu dobré.
 
Nedávný výzkum ukázal, že špatný přístup ke správě informací o produktech stojí organizace v průměru 3 % zisku a 6 % tržeb ročně. Když k tomu připočteme poškození pověsti, jsou náklady ještě vyšší a navíc dlouhodobé.
 
Chyby v produktových informacích mohou mít za následek značné poškození produktu nebo značky, případně pověsti dodavatele. Stačí, abyste nakupujícímu poskytli nevhodný obrázek svého produktu, nesprávnou cenu nebo nepřesný popis produktu, a rychle přijdete o těžce vydobytou loajalitu spotřebitelů, tržby a zisk. Dnešní zákazníci jsou si totiž více než kdy jindy vědomi toho, co kupují, a věrnost značce už nehraje tak zásadní roli jako dříve.

Používání PIM vám v podstatě umožní hrát stejnou ligu jako bohaté obří společnosti. Nemusíte kvůli tomu mít armády produktových manažerů ani kupovat drahé softwarové sady.

Stačí jen rozumně investovat do PIM, který nejlépe zvládne vaše produktové portfolio a pokryje všechny požadované prodejní kanály, a to s co nejmenším lidským úsilím.


 

Ještě to není ono? Vytvořte si plán a jednejte podle něj

 Řízení způsobu, jakým prezentujete své produkty zákazníkům, a také řízení nesčetného množství vašich možných prodejních a marketingových kanálů je klíčem k úspěchu. Pokud se vám to nepodaří, může to ohrozit schopnost společnosti přežít, natož prosperovat v dnešním ultrakonkurenčním prostředí. Často pouhá optimalizace digitálních procesů nestačí a je třeba zásadní změna přístupu. A to platí bez ohledu na velikost vaší firmy a bez ohledu na to, zda jste digitálně orientovaný hypermarket nebo místní značka, prodejce či poskytovatel služeb.
 
Moderní řešení PIM navržená s ohledem na budoucnost -jako řešení Pimics - jsou připravena na propojení s platformami pro syndikaci produktových dat, jako jsou Productsup nebo Channable, a poskytují vám tak možnost přístupu prakticky k jakémukoli prodejnímu a marketingovému kanálu, který bude vaše firma kdy potřebovat, aby oslovila krále zákazníka.
 
Mít spolehlivé technické řešení je klíčové a PIM je klíčovým článkem tohoto řešení, který musí každá firma zabývající se online prodejem od základu (re)designovat dle přístupu P2C. Cíl? Dosažení výkonu, který je tak samozřejmý a přitom tak vzácný: prosperita na dnešním i zítřejším přesyceném trhu.
 

Uvažujete o pořízení systému pro PIM? Potřebujete poradit?

Obraťte se na nás...
Autor článku:
Sergiu Iscu
Sergiu Iscu
Presales consultant PIMICS