Je PIM vhodný i pro vás?
Klíčovým ukazatelem není velikost firmy nebo její zaměření, ale zejména počet produktů a struktura prodejních kanálů.
Typicky se dnes po řešení PIM ohlížejí firmy vyrábějící nebo distribuující vyšší tisíce produktů prodávaných prostřednictvím více prodejních i marketingových kanálů. Čím více produktů, prodejních kanálů a jejich jazykových mutací, tím více dává implementace PIM smysl.
Prodejní strategie cross-sell a up-sell jsou tím úspěšnější, čím je silnější vazba mezi dodavatelem a odběratelem. Přínos PIMu tedy více ocení firmy s prodejními modely B2B nebo B2B2C, které se snaží se svými zákazníky budovat dlouhodobé vztahy.
Co vám PIM přinese?
Digitální transformaci vnímáme jako spojení nových nástrojů a procesů k řešení podnikových problémů na cestě k vyšší spokojenosti zákazníků. PIM je jednoznačně součástí této transformace a staví logický most mezi dodavatele a jejich zákazníky.
Máte v portfoliu nové produkty nebo chcete proniknout na zahraniční trh a potřebujete začít co nejrychleji prodávat? PIM právě s těmito procesy pomáhá tak, aby byly plně pod kontrolou, probíhaly efektivně a pokud možno automaticky. Nejen, že ušetří čas, ale rychlejší cesta na trh přinese i nezanedbatelné konkurenční výhody - nejen v e-shopech.
PIM pomůže dostat e-shop na jednu palubu s ERP
Představte si, že jste distributor a budujete e-shop. Nedílnou součástí vašeho projektu je samozřejmě integrace s ERP, které do projektu dodává základní surová data, ale už v něm nenajdete velmi důležité „koření“ pro úspěšný prodej – informace pro prezentaci produktu. ERP skvěle slouží pro interní procesy jako nákup/prodej, sklad nebo výroba, které však zákazník při výběru zboží nemá šanci ocenit.
Rozhodujícími faktory pro nákup jsou kvalitní popis v jazyce kupujícího, dostatek strukturovaných parametrů pro jednoduché porovnání, pěkné obrázky a v neposlední řadě i aktuální dokumentace k produktu jako datasheet nebo manuál.
V určitém bodě při budování e-shopu dojde k situaci, kdy máte na jedné straně informace z ERP a na druhé straně potřebujete připravit produktové informace. Marketingový/obsahový a produktový tým začnou řešit, jak a kde informace sehnat a následně, jak a kde je spojit. Obvykle se spustí oběh tabulek, kam každý zúčastněný vloží, co o produktu ví a někdo další to pak celé naskládá na web. Nemohl by tento většinou zdlouhavý, chaotický a drahý proces vypadat jinak? Nemohlo by existovat místo, které poskytovalo stejné informace i jinam než do e-shopu?
PIM to dělá jinak
PIM umí naimportovat data od dodavatelů, zkontroluje jejich kvalitu, umožňuje vybrat, jaké produkty z portfolia dodavatele chcete prodávat, rozdá úkoly, co je potřeba doplnit a na závěr zpřístupní data pro prodejní kanály (tedy nejen pro e-shop). Celý proces probíhá efektivně a díky automatizacím i s menší námahou. Získáváte tak prostor pro zlepšení kvality dat anebo pro rozšíření sortimentu. Oboje zvyšuje pravděpodobnost dosažení vyššího zisku.
Tištěný katalog žije!
Jak souvisí digitální transformace a „old-school“ tištěný katalog? Většina firem už dnes katalogy netiskne, i když vědí, že jde o zákazníkem oblíbené médium. Důvodem je vždy cena.
Změnila by situaci skutečnost, že firma má veškerá potřebná data na jednom místě (kvůli e-shopu, který je „must have“) a produkce tištěného katalogu by se zkrátila z měsíců na dny? Jsme přesvědčeni, že ano, protože tištěné médium má v marketingu stále své místo – lze si na něj sáhnout, voní, má strukturu, vyvolává větší emoce a pokud ho položím na stůl, tak ho tam najdu, dokud ho nepřesunu jinam.
Správný čas pro PIM už přišel
Omnichannel a Marketplace jsou dva pojmy, které slýcháme i v Čechách stále častěji. Pro prodejce tisíců produktů je v rámci omnichannelu PIM nepostradatelným centrálním bodem pro všechny distribuční kanály.
Podobně nenahraditelný je i pro firmy, které se chtějí profilovat jako Marketplace a nabízet produkty od více dodavatelů bez nutnosti držet zásoby (objednávky přeposílají přímo dodavatelům). Procesování objednávek a distribuce je pak téma pro ERP umožňujícího drop-shipment.
Většina naších zákazníku funguje v režimu Marketplace. Svoje produkty rozšiřují o produkty dalších firem. Systémy jsou na to připravené a vše probíhá automaticky. Cesta zboží se zjednodušuje, zlevňuje a zrychluje. Současně si vytváří prostor pro vyšší spokojenost svých zákaznických bází. Tomu říkáme win-win.