Pimics pro Business Central verze 2.0 je připraven

Svět se přesouvá do cloudu a všichni velcí hráči v oblasti IT  následují tento trend. I společnost Microsoft již několik měsíců posouvá vpřed vývoj  Business Central.  Verze z října 2019 (známá jako Business Central October ‘19 release) je první verzí bez Windows klienta RTC. Vše probíhá prostřednictvím webového klienta nebo mobilní aplikace. Takže alespoň z mého pohledu je to první verze, která primárně míří do cloudu. Ano, stále existuje i on-premise verze. Ale přesun do cloudu je zřetelný.

Také s naším PIM řešením musíme postupovat a následovat vize Microsoftu. Vydali jsme verzi 2.0 Pimics pro Business Central. Tato verze je aktuálně k dispozici na AppSource a je kompatibilní s nejnovější verzí Business Central. Tedy plně k dispozici jako SaaS z cloudu a nebo v on-premise instalaci.
Od naší první verze pro Business Central v AppSource se změnilo několik věcí. Zaměřili jsme se především na stabilizaci řešení a implementaci nových technologiích/postupů a uživatelských zkušenostech. My i Microsoft se seznamujeme s novou architekturou, takže spousta věcí se díky tomu ubírá lepším směrem. Samozřejmě je potřeba přinést v každé verzi i nějakou novou funkcionalitu a reagovat tak na potřeby zákazníku. Dále se zaměříme především na tyto nové věci. A technické detaily si necháme zatím pro sebe.
 

Integrace se SharePoint

Od doby, kdy jsme přešli do cloudu, čelíme problému, jak může Pimics spravovat a ukládat soubory. Předchozí verze obsahuje funkce pro uložení souborů do databáze Business Central, ale upřímně si nemyslím, že je to vhodné řešení pro typického zákazníka. Logickým důsledkem toho je použití jiného produktu společnosti Microsoft, který je k dispozici v cloudu a je dobře známý. Díky tomu jsme integrovali SharePoint jako platformu, kde lze ukládat všechny obrázky, dokumenty nebo jakýkoliv mediální obsah. Díky SharePointu máme silnou platformu pro správu souborů, která může být snadno rozšířena Vámi nebo jakýmkoliv jiným řešením.

V aktuální verzi je k dispozici integrace mezi Pimics a SharePointem, takže když je soubor nahrán do Pimics, je automaticky vytvořen v knihovně SharePoint. Nebo si můžete navrhnout své knihovny se složkami a použít Microsoft Flow k výměně obrázků s Pimics. Tato funkce vám umožňuje spravovat obrázky podle potřeby a také využívat všechny funkce z SharePointu, jako je integrace s místním diskem pomocí aplikace OneDrive.

Nadále chceme pokračovat v tomto tématu a etablovat SharePoint jako DAM (Digital Asset Management) pro Pimics.
 

API

V těchto dnech jsou pojmy jako Data as a Service (DaaS) nebo Content as a Service (CaaS) stále důležitější, často jsou tyto systémy nazývany taky jako Headless (z anglického bez hlavy), tedy systémy které nemají rozhraní pro zákazníka, ale jen správu dat. Důvody jsou dva, životní cyklus dat je delší než životní cyklus rozhraní pro zákazníka a společnosti chtějí prezentovat produktová data na různých online kanálech. PIM systémy jsou přesně to co splňují tyto předpoklady. Abychom k tomu mohli poskytnout řešení, museli jsme hodně rozšířit naše API.

Protože stojíme na Business Central, jsou všechna data publikována prostřednictvím webové služby podle specifikace OData (OData je specifický formát služeb REST). Především jsem se zaměřili na strukturu služeb, často jsou potřeba různá data z různých služeb. OData umožňují tyto data slučovat do jedné služby a poskytovat tak relevantní data pouze v jednom požadavku, díky tomu dojde k rychlejšímu zobrazení dat. Dodržujeme doporučené postupy společnosti Microsoft pro poskytování těchto služeb, pro Vás zakazníky je pak snazší integrace, z prostého důvodu, že všechny služby mají stejné rozhraní. Další podrobnosti naleznete zde: https://docs.microsoft.com/en-us/odata  

Chystáme se rozšířit také naši dokumentaci o další podrobnosti kolem API.
 
BCPIMICS1.png
BCPIMICS3-1.png

 

Další verze

Rozhodli jsme se rozdělit Pimics na více rozšíření, každý modul pak bude k dispozici v jiném rozšíření na AppSource. Pomáhá nám to udržovat moduly aktualizovaná, protože ne vždy potřebujeme upgradovat celou funkcionalitu. Na konci bychom měli mít kratší vývojový cyklus a byli tak schopni ragovat na požadavky zákazníků pružněji.

V současné době pracujeme na rozšířeních, která se týkají exportu a importu BMECat a správy příchozích dat od dodavatelů. Tento modul nazýváme Vendor Catalog. Tato dvě rozšíření plánujeme zveřejnit v průběhu ledna.

Až vydáme tato rozšíření, zaměříme se na další výměnu dat, takže DataNorm bude následovat v Q1 2020 a mluvíme také o Excelu, jak přivést snadný import a export do Business Central. Protože Excel jse stále velmi využívaný formát pro datovou výměnu mezi firmami.

Jsem si docela jistý, že mezitím vydáme verzi obsahující drobná vylepšení, opravy chyb a zaměříme se také na výkon a uživatelské zkušenosti v Pimics.
 

Je Dynamics Nav minulostí?

Může se zdát, že náš vývoj se ubírá pouze směrem k Business Central, ale opak je pravdou, stále budeme poskytovat nové funkce v Dynamics Nav. Tyto verze Pimics však nebudou publikovány tak často jako nové verze pro Business Central. Existuje několik důvodů proč. Microsoft tvrdě pracuje na Business Central a plánuje vydat novou verzi Business Central dvakrát ročně. A v tomto ho chceme následovat.

Na druhé straně Dynamics Nav už nedostane žádnou novou verzi, takže platforma se nezmění a my se můžeme soustředit pouze na vylepšení funkčnosti PIM, na rozdíl od Business Central kde musíme stále reagovat na změny ze strany Microsoftu. Stále máme důležité zákazníky, kteří zůstanou v Nav i dalších pár let a chceme také jim přinést novinky.

V dnešní době lze spatřit posun k umělé inteligenci jako k nástroji budoucnosti a pomalu i současnosti. PIM systémy nestojí bokem a i my pracujeme na koncepci PIM systému podporovaného umělou inteligencí.

Chcete vědět víc. Napište nám a my Vás budeme kontaktovat.

Chci vědet víc o PIMICS a Business Central
Autor článku:
Martin Opršal
Martin Opršal
Je produktovým manažerem řešení Pimics, který řeší oblast Product Information Management