4 bolesti, které vedou k zavedení PIM

29.7.2021
Realita ukazuje, že jen málo společností zavádí PIM do své systémové architektury hned na začátku. Mnohé z nich si potenciál PIM uvědomují až v průběhu a obvykle proto, že vyrůstají z prvních "bot" a více vnímají nedostatky, které může vyřešit pouze PIM. Tento článek upozorňuje na nejdůležitější nedostatky, s nimiž se firmy obvykle potýkají, a na to, jak je lze účinně řešit zavedením  řešení jako je Pimics.

Bolest č. 1: Přetížení produktoví manažeři a pracovníci marketingu

vecteezy_portrait-of-young-asian-businessman-sleeping-on-the-desk-in-weariness_2440609.jpgPo zavedení PIMu jsou všechna produktová data na jednom místě - už žádné roztroušené informace v excelových souborech a v různých složkách. Databáze informací o produktech je vždy aktuální a představuje SPOT (Single Point of Truth), na které se mohou odkazovat všichni zaměstnanci společnosti. Teprve pak je možné spolehlivě sledovat průběh kompletace dat před jejich publikací.

Díky standardizaci dat a funkcím, jako je dědičnost dat a hromadné změny, není potřeba tolik manuálních zásahů. Digitální aktiva, jako jsou obrázky, datové listy, uživatelské příručky nebo prezentační média, můžete v PIM snadno a centrálně spravovat.  

Importy a exporty dat s obchodními partnery jsou zjednodušeny a standardizovány, takže do systému lze snadno a rychle importovat velké množství dat nebo je exportovat ven. Pimics podporuje také standardní datové formáty, jako je BMECat nebo Datanorm. Integrace s různými prodejními a marketingovými kanály se nastaví pouze jednou a pak už funguje pokaždé automaticky - už nikdy není třeba ručně připravovat datové feedy.

V případě přístupu na geograficky rozmanité trhy je zpracování překladů efektivní a není prostor pro chybu při odesílání správného popisu produktu správnému prodejnímu kanálu.

I když to zní nereálně, je to tak.
 

Bolest č. 2: pomalé zavádění na trh a nízká přizpůsobivost

Po zavedení PIM je zavádění nových produktů ve velkých objemech minimálně 2x rychlejší než dříve. Údaje o produktu lze okamžitě zobrazit v náhledu nebo zveřejnit aktualizaci.  

Příprava tištěných katalogů již netrvá týdny ani měsíce, jsou připraveny během několika dní a v době tisku vždy obsahují nejnovější produktová data. Můžete sestavovat ad-hoc brožury na míru konkrétním zákazníkům a exportovat je ve formátu PDF pomocí předdefinovaných šablon.  

Po úpravě produktových dat v aplikaci Pimics můžete okamžitě dodávat aktualizované feedy více digitálním platformám. Pomocí publikací můžete několika kliknutími zahrnout nebo vyjmout jednotlivé položky nebo celé části online katalogu (katalogů).

Úžasné, že?
 
pic_06.jpg
pic_08.jpg

 

Bolest č. 3: Nekonzistentní informace o produktu v rámci jednoho kanálu nebo mezi kanály

Pokud se vaše firma potýká s trvale nekonzistentními údaji o produktech, pak si díky nově získané kvalitě a konzistenci dat po implementaci dobrého řešení jako je Pimics, budete gratulovat k tomu, že jste se tak rozhodli. Udržování centralizovaného úložiště produktových dat znamená, že budete mít vždy stejná data o stejném produktu bez ohledu na kanál nebo úroveň podrobnosti. Podle požadované zákaznické zkušenosti můžete nastavit různé úrovně podrobnosti nebo různé způsoby prezentace informací o produktech v různých prodejních kanálech. Jisté je, že vždy budete mít přesná a konzistentní data, která si vaši zákazníci oblíbí.

Škálování prodejních kanálů je jen otázkou nastavení nových publikací. Pimics již má konektory pro populární eCommerce platformy a může přistupovat k mnoha dalším prodejním a marketingovým kanálům prostřednictvím syndikačních platforem, jako je například Channable.

A to je velmi zajímavá novinka!
 

Bolest č. 4: Nižší než optimální zákaznická zkušenost a mnoho vrácených výrobků

vecteezy_miniature-shopping-cart-in-front-of-laptop_1227154.jpgVzhledem k tomu, že online zákazníci shánějí při on-line nákupu stále více informací, poskytnete jim tak bohaté a přesné informace o svých produktech přímo u vás, čímž získáte nejlepší šanci přeměnit kliknutí na vaše webové stránky na skutečný prodej. Správné a úplné informace o produktech online díky dobrému systému PIM vám zajistí mnohem méně vrácených prodejů a mnohem lepší hodnocení.  

Těsná integrace s eCommerce platformami znamená, že vaši zákazníci budou mít vždy přístup k aktuálním a úplným informacím o vašich produktech. A co je důležité, statistiky ukazují, že používání PIM generuje minimálně o 10 % více obchodů díky zvýšeným konverzím v eCommerce a multiplikaci prodejních kanálů.

Je to tak, vyřešení zákazníkova problému musí mít vždy nejvyšší prioritu.
 

Chcete vědět víc? Rádi Vás seznámíme s inteligentním řešením, které pomůže s PIM i Vaší firmě.

Napište nám po kliknutí zde nebo volejte přímo +420 547 250 237
Autor článku:
Martin Opršal
Martin Opršal
Je produktovým manažerem řešení Pimics, který řeší oblast Product Information Management