Podnikový IS byl potřeba již v začátcích
Již v době založení společnosti nemohla být její činnost řízena jen papírem, tužkou a telefonem. Nepostradatelným nástrojem byl tehdy vlastní jednoduchý informační systém. Později, když v roce 1995 společnost začala expandovat do dalších zemí, byl nahrazen profesionálním informačním systémem Navision, který byl upraven pro potřeby společnosti, a to ve všech třech zemích kde tehdy společnost působila. V roce 2002, kdy už operovala na šesti trzích, byl proveden jeho upgrade.
Postupně však tento systém přestával stačit potřebám společnosti. S výrazným nárůstem objemu zpracovávaných dat se stal pomalým a nestabilním. Navíc přestal pokrývat všechny potřeby společnosti, které se díky jejímu rozvoji změnily. Uvažovalo se tedy o nějaké náhradě. Bylo třeba řešit vyšší nároky na databázi a výkonnost systému pro podporu operativních činností, ale také otázky standardizace výměny dat a možností analýz pro podporu strategického rozhodování. Další diskutovanou problematikou byla vyšší provázanost a podpora logistických procesů, a to nejen v rámci centrálního skladu, ale i optimalizace pohybu zboží mezi centrálou, jednotlivými zeměmi a pobočkami.